Jak reklamować bloga?

Blogi to sfera działalności, która na polskim podwórku jest niezwykle popularna. Choć takich stron mamy naprawdę dużo, tylko niewielki procent z nich cieszy się dużym zainteresowaniem, co rzecz jasna pociąga za sobą inne profity – są przecież i tacy, którzy na blogu zarabiają. Aby cieszyć się popularnością, trzeba jednak dotrzeć do czytelników, a tutaj przyda się porządna reklama. W jaki sposób się tym zająć? Jak skutecznie rozreklamować bloga?

Po co prowadzić bloga?

Blogi mogą być prowadzone z wielu różnych powodów – by podzielić się swoimi zainteresowaniami, czy przekazać innym swoją wiedzę i doświadczenia, a także, by móc w ten sposób zaistnieć i zarobić. Często firmy prowadzą też własne blogi i są one same w sobie formą reklamy dla marki. Niezależnie jednak od przyczyny, dla której powstaje dana strona, byłaby ona niczym, bez swoich czytelników. To oni napędzają kolejne wpisy, zachęcają do tworzenia, a często są przepustką do zdobycia większej popularności oraz ewentualnego zarobku. Żeby móc się cieszyć poczytnością, trzeba jednak najpierw swój blog rozreklamować, a sposobów na to jest kilka.

czytaj także:  Na co zwrócić uwagę przy kupnie telewizora?

Postaw na wartościowe treści

Jeżeli chcemy, by nasz blog był odwiedzany przez czytelników, a co więcej, by chętnie do niego wracano, prezentowane na nim treści muszą być odpowiednio dobrane i przekazane. Poruszony temat musi być więc dobrze opracowany i merytoryczny. Liczy się nie tylko poruszenie ciekawego tematu, ale i tego, w jaki sposób artykuły będą tworzone – trzeba więc wykazać się pewnymi umiejętnościami pisarskimi, innymi słowy, teksty muszą być dobre. Co więcej, wpisy powinny pojawiać się regularnie, przynajmniej raz na kilka dni, żeby tym samym móc utrzymać zainteresowanie. Warto pamiętać o tym, że dobry tekst często broni się i promuje sam, więc jest to pierwszy krok, który powinno się podjąć. Dotyczy to także długości tekstu (nie za krótki i nie za długi) oraz zastosowane formatowanie.

Komputer i notatnik

Fora internetowe, komentarze na blogach i media społecznościowe

Jednym z w miarę prostych sposobów na promowanie swojego bloga, jest także własna aktywność w sieci. Zalicza się do tego choćby komentowanie innych blogów, oczywiście powiązanych z naszą tematyką i linkowanie do własnej strony. Rzecz jasna powinno być to zrobione właściwie i z zachowaniem merytorycznej wartości komentarza. To samo dotyczy forów internetowych, zwłaszcza tematycznych. Jeżeli chcemy pozyskać czytelników, warto pozostawić linki na takich stronach, tut także istotne jest, by nie tylko wrzucać linki, ale i aktywnie się udzielać oraz odpowiadać na pytania.

czytaj także:  Jak usunąć konto na Instagramie?

Warto zaliczyć także aktywność w mediach społecznościowych i chodzi tutaj nie tylko o Facebook, ale też Twitter, Instagram czy inne. Nie trzeba wiele, a można pozyskać wielu czytelników, ponieważ samodzielnie się do nich wychodzi, przedstawia swoją stronę i ciekawe tematy, a także ma się możliwość odpowiadania na pytania, co pozwala na zawiązanie bliższych relacji.

Postaw na pozycjonowanie i SEO

Przedstawione wyżej propozycje w znaczny sposób powiązane są z tematyką SEO i pozycjonowania. Wrzucając ciekawe treści, linki czy aktywując się na forach i mediach społecznościowych, staramy się o to, by być widocznym. Jednak trzeba pamiętać, że czytelnicy równie często korzystają z wyszukiwarek, które podpowiadają im, gdzie mają szukać odpowiedzi. Aby znaleźć się jak najwyżej w tych wynikach, trzeba spełnić szereg wymagań – wartościowe treści, odpowiednie linkowanie, opisy, słowa kluczowe i wiele, wiele innych. Można zająć się tym samodzielnie, albo zlecić to agencji reklamowej, która się na tym zna. Pozycjonowanie i działania SEO marketingu internetowego są obecnie pewną podstawą.

czytaj także:  Kradzieże w showbiznesie ? gwiazdy tracą nie tylko prywatność

Spotkania z blogerami

Jak zostało wspomniane, a internecie blogów nie brakuje i trzeba pamiętać, że nie jest się w sieci samemu. Jeżeli chcemy się wypromować, należy nawiązać dobre relacje w innymi blogerami, zwłaszcza prowadzącymi strony o podobnej tematyce, a także aktywne uczestniczenie w społeczeństwie blogerów. Często organizowane są różnego rodzaju spotkania, eventy i inne imprezy zarówno lokalne, jak i ogólnopolskie. Dzięki nim możliwe jest zaprezentowanie swojej strony i siebie samego – pokazanie czytelnikom, że strona prowadzona jest przez człowieka z krwi i kości i co więcej, jest się osobą kompetentną, która wie, o czym pisze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.