Allegro to najbardziej popularna platforma handlowa w Polsce. Każdy może zakupić i sprzedać tam wiele przeróżnych rzeczy, w bardzo wygodny i szybki sposób wystawiając ich ofertę. Znajdziemy tam mnóstwo różnorakich produktów od akcesoriów i sprzętów przydatnych w domu, przez wszelkiego rodzaju odzież i obuwie, czy też pojazdy mechaniczne. Portal ten nie ma niemal żadnych ograniczeń. Choć wystawienie oferty i sprzedaż danej rzeczy wiążą się z opłatami, strona cieszy się ogromnym, niesłabnącym zainteresowaniem.
• Kiedy można anulować zakup?
• Odwoływanie oferty kupna na portalu aukcyjnym – krok po kroku
• Gdzie szukać pomocy na Allegro?
Kiedy można anulować zakup?
Wśród wielu przeróżnych problemów, na jakie natrafią czasami sprzedający czy też kupujący na Allegro, ważną kwestię stanowi anulowanie zakupu, które możliwe jest jedynie w bardzo konkretnych, wyjątkowych i opisanych w regulaminie serwisu sytuacjach. Wśród nich wymienić można te, w których:
- osoba licytująca poprosiła sprzedającego o wycofanie jej oferty kupna;
- rzecz, będąca przedmiotem aukcji uległa zniszczeniu lub została skradziona (pamiętać należy jednak o tym, że osoba sprzedająca ma obowiązek nie dopuścić do takiej sytuacji, dbając o wystawiany produkt i co za tym idzie, pozytywną realizację umowy między nią a kupującym);
- sprzedający ma poważne wątpliwości co do uczciwości osoby kupującej, która ma wiele negatywnych komentarzy;
- z pewnych powodów niemożliwe jest sprawdzenie tożsamości kupującego.
Przy odwoływaniu oferty kupna podać trzeba dokładny i prawdziwy powód, dla którego jesteśmy zmuszeni to zrobić.
Odwoływanie oferty kupna na portalu aukcyjnym – krok po kroku
Aby odwołać ofertę kupna,
Po prawej stronie tytułu aukcji znajdziemy przycisk Opcje. Najeżdżając na niego, kliknąć powinniśmy w Zmień. Wówczas zaznaczyć należy, którą ofertę pragniemy wycofać, wpisujemy poprawny powód tej decyzji oraz klikamy na Odwołaj. Ofertę zakupu anulować można w dowolnym czasie trwania licytacji.
Gdzie szukać pomocy na Allegro?
Generalnie rzecz biorąc, wszelkie problemy i pytania, jakie mogą nasunąć się sprzedającym i kupującym w trakcie użytkowania serwisu, rozwiązywane są na stronie Allegro w zakładce Pomoc. Jeżeli jednak mamy trudności z odnalezieniem właściwej odpowiedzi, portal daje nam również możliwość wysłania indywidualnej wiadomości i korespondencji z jego pracownikami.
Dzięki temu rozwiać możemy wszelkie wątpliwości, pamiętając o tym, że zarówno do zakupów jak i sprzedaży przez Internet podchodzić należy z głową, stosując wszelkie środki ostrożności i dopełniając starań, aby każda transakcja była bezpieczna i nie przysparzała nam w przyszłości żadnych dodatkowych problemów.
4 comments