Drukujemy notesy firmowe – dobre praktyki ?

Dobrze przygotowany notes z logo firmy może być świetnym narzędziem promocji. Warto jednak pamiętać o kilku istotnych szczegółach, dzięki którym będzie on spełniał swoją funkcję. Jeśli chcemy, żeby klienci często korzystali z naszych notesów, a tym samym mieli częsty kontakt z informacjami o naszej firmie, musimy zadbać o to, by były one przede wszystkim praktyczne

Rozmiar ma znaczenie

Nie mogą być one ani zbyt małe, ponieważ nie zmieści się na nich wystarczająca ilość informacji, ale też nie mogą być zbyt duże, ponieważ nie będzie możliwe zabranie ich za każdym razem ze sobą. Dobrą praktyką jest również minimalizm. Logo nie powinno zajmować zbyt wiele miejsca, ponieważ notatki będą na nim niewidoczne, a ponadto będzie świadczyło to o megalomanii. Jeśli umieszczamy je na środku, to powinno być znacznie jaśniejsze niż na naszych innych dokumentach. Jednak znacznie lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie go na górze,  gdzie będzie mogło być wydrukowane w oryginalnych barwach.

Materiał

W przypadku drukowania notesów należy pamiętać, by materiał, na jakim zostały wydrukowane nie był zbyt śliski. Dobrze skorzystać z klasycznych rozwiązań, które będą po prostu praktyczne. Klient, który nie będzie mógł zapisać niczego na kartkach z naszego notesu, nie wyrobi sobie bowiem pozytywnych skojarzeń z naszą firmą. Wielu właścicieli firm nie zwraca na takie szczegóły uwagi, jednak w dłuższej perspektywie okazują się one niezwykle ważne i przyczyniają się do wzrostu albo spadku sprzedaży.

Zanim wydrukujesz

Zanim jednak oddamy gotowy projekt do wydruku należy zainwestować w pomoc dobrego grafika. Czasami drukarnia ma taką osobę w swoim zespole, a czasami sami musimy się o takiego specjalistę zatroszczyć. Często notesy wypuszczane są na początku działalności firmy. Jest to więc szansa do stworzenia albo zmodyfikowania logo, które nie jest jeszcze szeroko znane. Kiedy klienci opatrzą się już z logiem, nie warto go już zmieniać, ponieważ rozpoznawalność firmy i logo jest jednym z najważniejszych aspektów w marketingu. Na tym etapie warto więc podjąć rozsądną decyzję, która pomoże nam zbudować dobrą markę ze świetnie rozpoznawalnym logo.

2 comments

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.